Zasłony okienne

Zasłony na okna. Ostatnio wręcz obsesyjnie poszukuję ciekawych zasłon. Na razie udało mi się znaleźć odpowiednie do sypialni. Nie chodzi mi o byle jakie zasłonki, o takie, żeby z grubsza pasowały, ale o takie, które dodadzą wnętrzom charakteru.



Zasłonki, poprzez kolor ( który powinien być zbliżony do koloru ścian- w pokojach nowoczesnych może być wręcz kontrastowy, ale być jednocześnie kolorystycznym uzupełnieniem wyposażenia), potrafią zmieć cały pokój. Dodają niezwykłości, podkreślają wielkość, optycznie powiększają lub pomniejszają okno i co najważniejsze, wpływają na światło wpadające do mieszkania.
Wiem, ze aktualnym trendem są rolety. U mnie także, zwłaszcza w sypialni wydaja się niezbędne. Ale nie odstawię zasłon! To one wpływają na ten urok i romantyczny aspekt okna pełnego kwiatów.

Ostatnio polubiłam krótkie zasłonki i właśnie takie sprawiłam sobie do sypialni. W pięknych kremach i beżach. Nie lubię całkowicie zaciemniać okna. Światło jest tutaj słabe.  Zwłaszcza, że mieszkanie znajduje się od wschodniej strony. Próbuję jeszcze przekształcić salon i zlikwidować długą do ziemi firanę, która mi niezmiernie nie pasuje do mojego okna.

Jak widać, zasłony maja nie tylko funkcję estetyczną i praktyczną ( zasłaniamy to co w środku, zwłaszcza na noc i powstrzymujemy dostęp światła). Najbardziej lubię jednak słoneczne poranki, kiedy w bardzo delikatny sposób światło dostaje się do domu przez zasłony. Pomieszczenie nabiera wyjątkowego koloru a wszystko wydaje się jaśniejsze i pozytywniejsze.
 Jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Wolicie żaluzje? Zasłony? A może macie zupełnie inne rozwiązanie?

Komentarze

  1. Ja lubię zasłony i rolety,j esli mają ciekawy wzór ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najbardziej lubię moje zasłony, są bardzo stylowe;) Ale generalnie w nowym mieszkaniu swoim nie będę pewnie mieć żadnych;)

    http://artgalleryana.blogspot.com/2011/09/japan-style-dzieciom.html

    OdpowiedzUsuń
  3. Te ostatnie to z twoje sypialni? zasłony dodają ciepła ,każdemu pomieszczeniu więc warto wybrać a wybór jest duży:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie, w mojej są jasno beżowe z delikatną ornamentyką. Nie posiadam zdjęcia, jeszcze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedz mi proszę gdzie kupiłaś zasłony które są na pierwszym zdjęciu ? są cudowne! właśnie czegoś takiego poszukuje od dawna.. Wiesz gdzie mogłabym takie lub podobne znaleźć ?

      Usuń
  5. Faktycznie czasami nawet zmiana zasłon pozwala nam uzyskać całkowicie inny wygląd naszych pomieszczeń. Lecz w wielu przypadkach to niestety nie wystarcza. Warto jest czytać wcześniej sprawdzone porady jak http://www.domowerewolucje.eu/na-co-zwrocic-uwage-podczas-aranzowania-pokoju-dziennego o tym na co warto zwracać uwagę przy aranżacji pokoju dziennego.

    OdpowiedzUsuń
  6. Sporo osób na te stawia, jednak jeszcze więcej chyba na rolety. Te są o wiele bardziej uniwersalne. Warto sobie też przejrzeć propozycje od http://slonko.eu jeżeli będziecie myśleć o zakupie rolet, żaluzji

    OdpowiedzUsuń
  7. Latem to bez rolet nie da rady w domu wytrzymać. Słońce daje w kość. My teraz do nowego domu będziemy kupować rolety słupsk . Jakieś ładne muszę wybrać, by też pasowały do wystroju wnętrz. Myślę o jakimś jasnym kolorze

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty