Toruń - co warto zobaczyć?

 Przepiękne miasto! Ostatni raz byłam tam jeszcze jako dziecko, chyba na wycieczce w podstawówce! Troszkę pamiętałam, np. Krzywą wieżę- czy krzywy budynek, jak kto woli. Oprowadził nas mój brat i Justyna. Byli doskonałymi i zabawnymi przewodnikami. Do tej pory nie jestem pewna, czy wszystko to, co nam opowiadali to prawda, czy wymyślone na poczekaniu historie. Za to miasto, stara część, jest naprawdę niesamowita. Wyjątkowo zadbane, remontowane, przystosowane pod turystów. Nie omieszkałam spróbować z mężem pierniczków! Być w Toruniu i nie zjeść choćby jednego pierniczka?
Warto tam spędzić choćby jeden dzień! Nie starczyło nam sił i czasu na zobaczenie wszystkiego! A naprawdę warto!

To tylko wahadło ogromnego zegara:)

Przewodnicy i mój mąż!

Na pamiątkę pomniczek - pan i pani tego domu na własne oczy widzieli smoka!


Jasna kamienica posiada wyjątkowe, niczym ażurowe zdobienia!

Wraz z przyjściem wiosny w Toruniu zaczynają działać wszystkie fontanny!



Krzywy budynek. Trudno tak wystać, ale nie jest to niemożliwe!

Ciekawe i ujmujące. Moze to nie jest zabytek architektury, ale samo logo i umiejscowienie bawi i przyciąga wzrok!

Gdyby ktoś nie wiedział, napis nie pozostawia żadnych wątpliwości- tu są pierniczki!

Chybo jedno z najważniejszych miejsc do odwiedzenia w Toruniu, dom Mikołaja Kopernika.

Zaintrygowało mnie okno nad zakładem kowalstwa. Troszkę na styl hiszpańskiego patio. Urocze!

Wszystkim nam spodobała sie ta wielgachna jaszczurka, reklama klubu muzycznego. Świetny pomysł!

Uwielbiam zdobienia, zwłaszcza te, które podkreślają w sposób delikatny jakiś element budowli, tutaj balkonu.

Cudowne, drzwi wejściowe, bogato zdobione:)

Cudownie odrestaurowana kamienica. Kunszt wykonania tych okien, kolory, cudowne!

pełno jest wąziutkich przejść, dla niektórych może przerażające, ale to właśnie one przypominają o wieku tego miejsca!

Komentarze

Popularne posty