Cudowna Ulica maturalnych drzew

 Kiedy jeżdżę ulicami : Głogowską i Hetmańską, nie mogę się nadziwić tym pięknym kasztanowcom. Nie spotkałam do tej pory kasztanów o różowych, niemal czerwonych kwiatach. A tu proszę, cała aleja tych niespotykanych drzew. W miastach, które do tej pory odwiedziłam jeszcze ich nie widziałam. Może to wpływ trudnych matur? Skoro kasztany zapowiadają maturę i podczas niej kwitną to może ich barwa ma coś wspólnego z krwawym potem, który oblewa tutejszych maturzystów? Jedno jest pewne, pachną intensywniej i wyglądają bajecznie. Niestety powoli przekwitają, ze względu na ciepłą pogodę ale możemy się cieszyć ich urodą co najmniej do czerwca. Najpiękniejszy wydaje się dywan z opadłych kwiatów, który tak bardzo odróżnia się od podłoża. Zwykłe blade kasztanowce nie sprawiają tak barwnego wrażenia! Jadąc tramwajem sprawia to większe emocje, kiedy przejeżdża się przez leżące wszędzie drobne kwiaty kasztanowca. Zdjęcia takiego nie udało mi się zrobić z dwóch powodów. Po pierwsze przez szybę w tramwaju mój aparacik nie dawał rady a po drugie na tory, na jednej z najruchliwszych ulic w mieście, nie śmiałam wejść. Zdjęcia w pełni nie oddają tego czarującego widoku ale może chociaż w pewnym stopniu przybliżą jak wyglądają urokliwe drzewa maturalne o niespotykanej, różowej barwie.
Kasztanowce powoli przekwitają, ale wciąż zachwycają swoją niezwykłością.

Całe tory zasypane są różowym kwieciem.

aż do Arciszewskiego kwitną różowo- czerwone kasztany.


Ciężko się dostać pomiędzy kasztany, tramwajem przejeżdżanie przez taką aleję robi ogromne wrażenie.
Zrobiłam tylko kilka zdjęć z przystanku roboczego a już ludzie pukali się po głowach co ja wyprawiam!

Komentarze

Popularne posty