olejowanie włosów

Co to, tak naprawdę, jest olejowanie włosów? To nic innego jak nakładanie różnego rodzaju oliwek i olejków o właściwościach odżywczych, które wnikają wgłąb skóry głowy i we włosy. Zapobiegają wypadaniu włosów, odżywiają je i przyspieszają wzrost włosów. Można kupić gotowe olejki do włosów ale także przygotować je samodzielnie np. mieszając olej ryżowy, z oliwą z oliwek i olejem rycynowym. Każdy z olejów ma własne, wyjątkowe właściwości, dzięki czemu samodzielnie możemy dobrać mieszankę olejów do indywidualnych potrzeb naszych włosów.Najbardziej olejowanie pomogło mi, kiedy po kuracji antybiotykowej i pobycie w szpitalu włosy zaczęły mi wypadać garściami. Znałam tylko olejek rycynowy ale dzięki różnym ciekawostkom odnalazłam nowe sposoby na wzmocnienie moich i tak słabych włosów. A marzenie o naprawdę długich włosach staje się realne.

Sposób stosowania:

  • Najlepiej lekko ciepły olej ( podgrzewamy lekko jeśli same robimy mieszankę lub wrzucamy butelkę kosmetyku do ciepłej wody) nakładać na skórę głowy lekko masując. Kiedy nałożymy już na skórę głowy, dopiero wtedy nakładamy na całą długość włosów. 
  • Włosy w oleju zostawiamy tak jak maskę na włosach, do około godziny, zmywamy szamponem, nakładamy odżywkę. Czasami można zostawić na dłużnej, np. na całą noc. Robię tak, gdy mam więcej czasu i wiem, ze rano spokojnie umyję włosy. Ma to oczywisty minus, włosy wycierają olej w poduszkę- trudno panować nad ręcznikiem i stałą pozycją, gdy się smacznie śpi. 
  • Taki zabieg powtarzamy trzy razy w tygodniu. Ja staram się przed każdym myciem włosów olej ować włosy. Na urlopie nie miałam takiej możliwości ale w domu spokojnie używam własnych mieszanek.

Komentarze

Popularne posty