środa, 7 marca 2012

szpinka czyli ...Zielono mi:)

Ach, ile się nasłuchamy ile ten szpinak ma pozytywnych właściwości. Przez jakiś czas smakował mi dobrze przyprawiony. Ale o co tak właściwie z tym szpinakiem chodzi?
http://www.forum.woliera.com/viewtopic.php?t=2060

Roślina ta zawiera bardzo dużo wody i jest niskokaloryczna: 100 gramów szpinaku to zaledwie 20- 32 kalorii. Poza tym jest bogaty w minerały, takie jak magnez, potas, wapń, żelazo, oraz w kwas foliowy i witaminy A i C, B1*. Wspomaga leczenie anemii ( ogromna ilość żelaza). Wpływa bardzo pozytywnie na odporność, zwłaszcza teraz w okresie przednówka!
 
Szpinak wspomaga zwiększanie masy mięśniowej, proces regulowania odkładania się tłuszczu w organizmie, ale także zmniejsza ryzyko wystąpienia wielu chorób, w tym, przede wszystkim, chorób nowotworowych. Właśnie dlatego szpinak jest tak bardzo polecany, zarówno osobom palącym, jak i biernym palaczom. Jego pozytywne właściwości są widoczne także w zakresie wspomagania leczenia schorzeń trzustki, ale także w przypadku utrzymujących się zaparć*.

 Również osoby z nadciśnieniem powinny regularnie jeść liście szpinaku.Pamiętajmy, że jest to jedno z warzyw o najsilniejszych właściwościach przeciwnowotworowych. Zmniejsza ryzyko wystąpienia zaniku mięśni, bardzo dobrze wpływa na trawienie, poleca się go także jako środek pomagający w leczeniu zaparć i nadciśnienia. 

* http://pychotka.pl/przepisy-kulinarne/porady-i-ciekawostki/szpinak-%11-warzywo-z-charakterem.html
*http://zdrowie.genialne.eu/tag/wlasciwosci-szpinaku/

2 komentarze:

  1. jako dziecko nie znosiłam rozmrożonej papki ale jako liście jest nawet smaczny :)

    OdpowiedzUsuń
  2. I na wzrok bardzo dobrze wpływa - jak wszystkie zieloności typu brukselka, brokuł, zielona fasolka itp :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...