Sposoby na cerę z problemami! Seria postów dla nas!

I oto po dłuższej nieobecności zaczynam serię postów na temat różnych problemów skórnych. Moja cera nie należy do najłatwiejszych w pielęgnacji a z niedoskonałościami różnego rodzaju walczę całe życie. Co nie znaczy, że dziś mam jakieś szczególne problemy. Ale zanim do tego doszłam swoje przeżyłam.  Macie jakieś problemy skórne? Liczę na to, że podzielicie się również swoimi niezawodnymi sposobami na różne takie właśnie problemy.
 
Wiele tak zwanych "genialnych" produktów tylko zaostrzyło stan moich niedoskonałości na buzi. Dzisiaj już wiem, że potrzeby są o wiele większe niż mogłoby się wydawać. Najbardziej dobijały mnie osoby mówiące o niedoskonałościach czy skórnych problemach mając cerę suchą i gładką. jedna krostka przed miesiączką czy wysyp przy złej diecie raz na pół roku to jeszcze nie jest wielki problem skórny. Dziś wiem, że moja mieszana cera uratowała mnie przed pierwszymi zmarszczkami a prawidłowa pielęgnacja zapewnia jej młodość i jędrność, gdy moje koleżanki o cerze idealnej walczą już z poważniejszymi zmarszczkami. Coś za coś, ja wolę moje problemy i młody wygląd cery.
 
Jak już wspomniałam mam cerę mieszaną z  dodatkiem okresowych niedoskonałości, miejscami wrażliwą i naczynkową. Dlatego w tym kierunku będę się kierowała. Oto co dla mojej skóry twarzy jest najważniejsze:
 
Matowienie
Pozbycie się niedoskonałości
Jędrność
Zdrowy wygląd
Brak zmarszczek
Brak Cieni pod oczami
brak Przebarwień
brak pękających naczynek
 Optymalne nawilżenie

 
Interesuje Was któryś z tych punktów? A może część lub wszystkie? Temu będę poświęcała kolejne posty. Warto zacząć Nowy Rok z postanowieniem zrobienia czegoś dla siebie:)
Okazuje się, że dbanie o cerę ściśle łączy się z pielęgnacją włosów! To przecież też skóra głowy:) Wiele preparatów wewnętrznych, dieta itp. wpływają również na poprawę włosów! Dzięki temu wreszcie mogłam je zapuścić a miałam z tym poważne problemy i ciągle stanowi to dla mnie nierozerwalnie ważne wyzwanie pielęgnacyjne.
 
 
Początek jest bardzo prosty! Określ swój typ skóry i włosów! Dzięki temu będziesz wiedziała czego tak naprawdę potrzebują! Tak naprawdę każdy potrzebuje indywidualnej pielęgnacji, nie ma uniwersalnej recepty ale jest wiele dobrych sposobów, które można łączyć i dopracowywać według siebie. Do tego wszystkich zachęcam.
 
Trzy najpopularniejsze typy cery to:
1. Normalna- bez większych problemów. Często zapomina się o odpowiednim nawilżeniu i staje się zmęczona i ziemista. Szybko pojawiają się pierwsze zmarszczki.
2. Sucha- niestety najbardziej narażona na pierwsze zmarszczki, często jednocześnie wrażliwa.
3. Tłusta/ mieszana - duża ilość wydzielającego się sebum, występują niedoskonałości i zaskórniki. Często z graniczącą wrażliwą.
 
Oczywiście istnieje całe mnóstwo podtypów i szczegółów: czy ma naczynka, czy  ma przebarwienia, głębokość i rodzaj zmarszczek, obwisłość, jędrność, koloryt itp.
 
 
Jeśli Wasza cera ma problemy związane z moimi zapraszam do lektury. Jeśli nie, to również zapraszam, gdyż mam zamiar przedstawić kilka ciekawych kosmetyków, sposobów pielęgnacji ale i naturalnych produktów!
 
 
Zapraszam również do wypełnienia ankiety:)!
 
 






Komentarze

  1. Do walki z trądzikiem i pielęgnacji cery problemowej ja używam maseczek oczyszczających, Moja ulubiona to oczyszczająca maseczka perfekcja firmy Dermika, Jest rewelacyjna mi saszetka starcza na 3-4 użycia wiec bardzo wydajnie, Maseczka naprawde skutecznie oczyszcza skore, zamyka pory, redukuje zaskórniki sprawia ze pojawia sie na buzi mniej niespodzianek.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty